• 5.1_5.2_Englisch_Wiederholung Unit 1-3
  • Philipp Funken
  • 02.05.2020
  • Mittlere Reife
  • Englisch
  • 5
Um die Lizenzinformationen zu sehen, klicken Sie bitte den gewünschten Inhalt an.
  • Klasse 5.1 + 5.2
    Materialpaket 4
    Englisch
    Wiederholung Unit 1-3 (Grammatik und Vokabeln)
    Videohilfe

    Auch in dieser Woche biete ich euch wieder an, in einer Videokonferenz eure Fragen zu beantworten und euch zu helfen. Dabei spielt es keine Rolle, ob das Fragen zu den Bausteinen, zu Übungen aus den Materialpaketen, zu Vokabeln, zu Grammatik oder zum Wetter draußen sind. Also nutzt das Angebot. Der Link ist:
    https://bit.ly/3dbTQqK
    Oder ihr nutzt den QR-Code nebenan 🙂

    Ihr habt jetzt schon einiges Neues gelernt. Aber es ist immer wieder auch mal sinnvoll, dass man zurückblickt und nochmal Dinge wiederholt, die schon länger her sind.

    Deswegen liegt der Fokus diese Woche auf Übungen zur Grammatik und zu Vokabeln der Units 1-3. Guckt euch die Sachen gerne nochmal im Buch an, versucht aber zunächst das Ganze ohne Hilfe zu erledigen. Denn erst dann wisst ihr, wo ihr noch besonders dran arbeiten müsst.

  • Klasse 5.1 + 5.2

    Unit 1

    Grammar

    1
    Which personal pronoun do you need?
    Setze die richtigen Personalpronomen ein.
    He
    1x
    I
    1x
    She
    1x
    They
    1x
    We
    1x
    you
    2x
    • 1) Adam always plays football. just loves this sport.
    • 2) Ellie, Luca, Adam and Berry are in the same class. like their teacher, Ms Lee.
    • 3) Berry, look ill today. Are alright?
    • 4) My hobby is swimming. love to go to the swimming pool.
    • 5) "Berry and I are best friends. do everything together.
    • 6) Ellie is always hungry. likes hamburgers very much.
    2
    To be or not to be
    Welche Form von to be muss hier eingesetzt werden? (Das Plus oder Minus hinter der Lücke zeigt dir, ob es eine bejahte oder eine verneinte Aussage ist.

    1) The new timetable (+) great. We have only four lessons on Friday.
    2) We (+) in class 7Y.
    3) Berry and Adam (-) the best friends.
    4) I (-) good in maths.
    5) "You (+) Luca, right? I (+) Adam.
    6) She (-) twelve. She (+) only eleven.

  • Klasse 5.1 + 5.2

    Vocabulary

    3
    Find 10 words from Unit 0 and 1
    Schreibe diese Wörter dann unten in die Zeilen mit Übersetzung.
    FQTFPAFUKCLAÄEKVIUSHÜOB
    PRFPÜREMEMBERLDLÖVCXGYG
    STACÖAÖÜNIÖDNÖERAFIUSRR
    RLVRSCÖÄHIXMHKUDHTEDIJE
    EÄODCHTMEETINVDLJJNZZKA
    ASUVHTNLSDÄVSKAGBDCOPRT
    DIRAOÜMVDPÜTYUOVDTEWBZÖ
    ZÖIQOOJIMPORTANTORTYQCH
    LDTJLCVÜVUGLOWRUGNEARXE
    XQEWVÖNLESSONÖWPFWWOYRN
    1)2)3)4)5)6)7)8)9)10)
    1)2)3)4)5)6)7)8)9)10)
  • Klasse 5.1 + 5.2

    Unit 2

    Grammar

    1
    Questions and answers.
    Ordne den Fragen die richtigen Antworten zu. Manche Fragen beziehen sich auf die Texte der Unit 2. Vielleicht musst du da nochmal nachgucken.
    • Am I, Mr. Funken, your English teacher?
      1
    • Is Pete Ellie's dad?
      2
    • Are Ellie and Zoe happy to share a bedroom?
      3
    • Are we at Gesamtschule Heinsberg-Waldfeucht?
      4
    • Are you one of Mr. Funken's favourite students?
      5
    • Am I, Mr. Funken, your maths. teacher?
      6
    • Yes, we are.
    • No, they aren't.
    • No, you aren't.
    • Yes, you are.
    • Yes, I am.
    • Yes, he is.
    2
    There is and there are
    Setze entweder there is oder there are ein. Auch hier brauchst du ein kleines bisschen Wiederholung der Unit 2.

    problems in Ellie's family. She and Zoe share a bedroom. But arguements (Streitereien) all the time.
    Ellie wants to live with her dad and his new partner, Alisha. also a baby. His name is Finn. Ellie likes Alisha and Finn. a good atmosphere. But Ellie's Mum Jackie misses Ellie. But nothing Ellie can do. She doesn't want to live with Zoe in one room anymore.

    3
    Remember your classroom?
    Du hast deinen Klassenraum lange nicht mehr gesehen. Kannst du dich noch daran erinnern, was es dort alles gab und was nicht? Setzte there is, there isn't, there are oder there aren't ein.

    1) In our classroom, a board.
    2) footballs.
    3) rules on posters on the wall.
    4) a playstation.
    5) chairs and tables.

  • Klasse 5.1 + 5.2

    Vocabulary

    4
    Find 12 words from Unit 2
    Jetzt wird es etwas schwieriger. Du musst 12 Wörter finden. Schreibe sie wieder unten mit Übersetzung hin.
    NILSMBÖDIFFERENTLDÄTFNB
    KIOOWPOOEYRTTIÜXXYDYRJU
    ÜXÜHÄJCNVVLRTHCGCVIZOYI
    ZLKUEÖLBYÄVOORXLXTFSMPF
    UFPCÄIJDURMSGDHQFEFYÖVG
    ETTÜFÄKNSHÄFEBZTREIYJQL
    QFQWARDROBELTBGMCKCJAWI
    KFCDLRNÄCJJXHEÄFRGUHÜBV
    NWRMWUNKITCHENKSUYLÖYGE
    CGOBAÄQVCÄDZRRXWGLTVZRÜ
    KÜANYQPÖIEÖZÄHFKSHCXÄQR
    ZCDKSVLVGVFVMPYÖGSFLÖTE
    HPUPVNVRYSOONTNVMRVQOXK
    ADDRESSÄKTZÖBFABPNUÖFÜO
    1)2)3)4)5)6)7)8)9)10)11)12)
    1)2)3)4)5)6)7)8)9)10)11)12)
  • Klasse 5.1 + 5.2

    Unit 3

    Grammar

    1
    The plural of nouns
    Setzte in die Lücken den richtigen Plural des Nomens in den Klammern ein.

    Luca and his family love to go to (restaurant). Usually, they go there by car, because at night, the (bus) don't drive anymore. On the ride to the restaurant, Luca's dad likes to tell some (story). The really love a story, where a man with too many (fish] in his boat sinks, because it's really funny. The (boy) laugh loudly. Only Grace looks out of the window of the car. She likes the (light) of the (city) and enjoys that she is not in one of the (village) around.

    2
    The story of the fish
    Setze hier das richtige Verb in der richtigen Form des simple present ein (Achtung, auch wenn das erst bei Unit 4 steht, können hier schon verneinte Aussagen vorkommen.

    There (be) a young man. He (be) a fisherman. He (go) out on the sea with his boat. But this man (be) greedy (gierig). He always (want) more fish than the other fishermen. He (laugh) about them. Haha, you (have not) enough fish to become rich (reich werden). The other fishermen just (go) away. Only an old one (answer): We (have) enough fish to live. But you will have so much fish, that you die (sterben) of it.
    Some time later, the young fisherman (have) a good day. He (find) so many fish, that his boat (get) fuller and fuller. The old fisherman (see) that and (say): Watch out (Pass auf), your boat (be) too full. But it's too late. The boat (start) to sink. The young fisherman can swim to the boat of the old fisherman. The old fisherman (say): It (be not) good to want always more. Sometimes it is better to be happy with what you (have).

  • Klasse 5.1 + 5.2
    3
    Find 12 words from Unit 3
    Es wird noch was schwieirger. Die Wörter sind jetzt auch diagonal angeordnet. Trage sie natürlich wieder unten ein mit Übersetzung.
    RKOAOJEARLYPÜJQÄCORÄDIQ
    BADHMVXCQLUVFJJFOEMLÄDN
    XÄTXEUCNXVRPÄLCISÖUDEÄE
    NHÖHDWCHFOJSNBVRIVÄTJGI
    ÄEXPENSIVEKANLLSTWIYBVA
    LYGKXNNÜFOOCVJWTGCTYCSÖ
    EHJOWVÜCMLAGSYMYXJPYSMI
    OVTNÜNWTEMÖMÄIHEENWESGA
    FOCIMUPLUKXGRAZENÖUXRRI
    TTPFEJBÄÄGTAFASTSGXDATS
    EWSÖQIXAVJXFÖHAEHÄJHINA
    NXBNRFWUGVONBIHLBYESÄED
    WÖDRXJINSÖRATYMNRLIKMYP
    BREAKFASTÄWABDLTEVJSEGF
    OTVMEÜADWLNTFZPDPCÜXEYX
    1)2)3)4)5)6)7)8)9)10)11)12)
    1)2)3)4)5)6)7)8)9)10)11)12)